شروع یک کسب و کار موفق -قسمت اول
فایل دیتابیس وبسایتی جهت کمک به دانشجویان,مهندسان ,محققان و سایر قشر تحصیلکرده کشورمان میباشد.لطفا جهت پیشرفت این وبسایت ما را از نظرات خود بهره مند بفرمائید.

فایـــــــــــــل دیتـــــــــابیس

به جای اینکه کاملا در ایده ا ی که یافته اید محو شوید ،کمی هم به جوانب کار،امکانات خود و امکان پذیری ایده، بازار خدمات یا محصولی که مد نظر دارید و … نیز بپردازید.
این نکته را هم مد نظر داشته باشید که اگر شروع موفقی در کار داشته باشید امکان برنده شدن شما در کار بالاتر خواهد بود.پس حساب شده و با در نظر گرفتن جوانب کار شروع کنید.
بهترین شروع برای ایجاد یک کسب و کار ، نوشتن طرح کسب و کار(BUSSINESS PLAN) قبل از شروع می باشد.یک طرح کسب و کار خوب قسمتها و مراحل مختلفی دارد. شرکتهای موفق برای طرحهای جدید یا توسعه خود، طرح کسب و کار با افق سه تا پنج ساله تهیه می کنندو مرتبا فعالیتهای خود را در بازه های زمانی مشخص با طرح کسب و کار خود تطبیق می دهند. یک طرح کسب و کار خوب شامل ماموریت،چشم انداز،هدفگذاری های کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت می باشد و استراتژیهای(راهبرد) دستیابی به اهداف نیز در آن مشخص شده است.ضمن اینکه با توجه به مشکلات اجرائی و موانع ایجاد شده درحین انجام،ممکن است اصلاحاتی نیز در طرح کسب و کار(BP) ایجاد شود.
مراحل تدوین طرح کسب و کار برای یک کسب و کار کوچک و یک کسب و کار بزرگ یکسان است ولی تفاوت آنها در حجم طرح کسب و کار بدلیل تفاوت اندازه کسب و کارهاست.
در طرح کسب و کاری که شما برای شروع یک کسب و کار باید تدوین کنید ابتدا باید تعریف دقیق وشفافی در مورد ایده تان و کاری که قرار است انجام شود تا به تولید محصول و خدمات منجر شود را برای خودتان داشته باشید و آن رااز ذهنتان خارج کرده و ثبت کنید.
در مراحل بعدی شما باید ارزیابی دقیقی در مورد هزینه های کاری که مد نظر شما است داشته باشید.ضمن این که به این نکته توجه کنید که میزان سرمایه ای که شما برای شروع کار برآورد می کنید ممکن است در عمل بیشتر شود.دلیل ان مشکلات و هزینه هائی است که در حین انجام کار به شما تحمیل می شود.پس برای اینکه دچار وقفه در کار نشوید حتی تا دو برابرو بلکه بیشتراز دو برابر مبلغی که برآورد کرده اید برای هزینه های شروع کار در نظر بگیرید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: کسب و کار,موفقیت,کارآفرینی,راز ثروتمندشدن,

نویسنده: filedb
آخرین مطالب
» <-PostTitle-> ( <-PostDate-> )
نویسندگان
درباره ما

فایل دیتابیس وبسایتی جهت کمک به دانشجویان,مهندسان ,محققان و سایر قشر تحصیلکرده کشورمان میباشد.لطفا جهت پیشرفت این وبسایت ما را از نظرات خود بهره مند بفرمائید.
filedb
به وبلاگ من خوش آمدید.لطفا جهت پیشرفت این وبسایت ما را از نظرات خود بهره مند بفرمائید.
ایمیل : filedb@yahoo.com


برای حمایت از ما امتیاز دهید